wyklad.jpg28 października br. Sekretariat Copa-Cogeca zorganizował seminarium poświęcone strategiom komunikacyjnym w kontekście konieczności nadania medialnej i społecznej wagi unijnej polityce rolnej. W wydarzeniu, którego celem przewodnim był przegląd podejmowanych przez różne instytucje i organizacje pozarządowe kampanii informacyjnych poświęconych europejskiemu sektorowi rolnemu i budowania pozytywnego wizerunku WPR, udział wzięli przedstawiciele polskich organizacji członkowskich tj. Krajowej Rady Izb Rolniczych, Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych oraz NSZZ RI „Solidarność”.


Kwestia odpowiednich działań komunikacyjnych ukierunkowanych wokół rolnictwa i  wspierania rozwoju obszarów wiejskich, jakie mogą podejmować zainteresowane podmioty, jest w szczególności istotna w perspektywie oficjalnej prezentacji w najbliższym czasie tj. 17 listopada br. Komunikatu Komisji Europejskiej, który wyznaczał będzie kierunek zmian i perspektywy Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej po 2013 roku.

W trakcie seminarium zaprezentowano narzędzia komunikacji oraz zasady budowania i prowadzenia strategii kampanii informacyjnych przez Komisję Europejską, Radę Unii Europejskiej, Parlament Europejski, była to również okazja do szczegółowego przeglądu działań w tym zakresie prowadzonych przez niektóre organizacje członkowskie Komitetów Copa-Cogeca m.in. niemieckiego DBV, Stałego Zgromadzenia Francuskich Izb Rolniczych, hiszpańskiej organizacji ASAJA czy belgijskiego Boerenbond. W przedstawionych przykładach dominowało horyzontalne podejście do budowania odpowiedniego przekazu medialnego na temat rolnictwa i WPR obejmujące nie tylko doraźne inicjatywy związane z codziennym funkcjonowaniem instytucji, takich jak wydawanie publikacji prasowych, prowadzenie stron internetowych czy tez udział w targach, wystawach i innych imprezach masowych tak o zasięgu krajowym jak i regionalnym. W wielu prezentacjach pojawiały się działania wymagające zarówno większych nakładów np. realizacja spotów telewizyjnych czy też zakrojonych na szeroką skalę kampanii billboardowych, jak i te o niezwykle innowatorskim charakterze m.in. ogromne banery rozkładane wokół pasów startowych przy lotniskach widoczne w trakcie lotu i lądowania samolotów czy publikowanie zdjęć znanych osób ze świata polityki i mediów z na tle logotypów charakterystycznych dla prowadzonej kampanii informacyjnej.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w twojej przeglądarce.

 

Zrozumiałem
Form by ChronoForms - ChronoEngine.com