Pozostałe

nawozy mineralne

Zarząd Krajowej Rady Izb Rolniczych na wniosek zgłoszony na XII Posiedzeniu Krajowej Rady Izb Rolniczych, które odbyło się 6 czerwca 2018 roku, wystąpił do Ministra Przedsiębiorczości i Technologii o umożliwienie rolnikom zakupu bezpośredniego nawozów sztucznych w państwowych spółkach chemicznych.

Obecna organizacja rynku nawozów sztucznych opiera się na systemie dealerskim, w którym to dealerzy narzucają formy sprzedaży, ceny podstawowe i marże handlowe. Zakup nawozów przez rolników bezpośrednio u producenta jest utrudniony ponieważ zakłady nie są zainteresowane sprzedażą rolnikom, stawiając wysokie wymagania odnośnie minimalnych ilości nawozów, a także skomplikowanych procedur zakupu. Zdaniem samorządu rolniczego powoduje to sztuczne zawyżanie cen transakcyjnych i oczywiste straty dla producentów rolnych.

W dniu 2 lipca 2018 r. Zarząd KRIR realizując wniosek zgłoszony podczas XII posiedzenia KRIR z dnia 6 czerwca 2018 r. zwrócił się do Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Pana Marka Gróbarczyka o włączenie samorządu rolniczego w prace komitetów konsultacyjnych powoływanych przy Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie dla poszczególnych regionów oraz Państwowej Rady Gospodarki Wodnej, powoływanej przy Ministrze Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

W pracach komitetów konsultacyjnych powinni brać udział przedstawiciele właściwych regionalnie izb rolniczych, natomiast w ramach prac Państwowej Rady Gospodarki Wodnej – przedstawiciel Krajowej Rady Izb Rolniczych, jak zgłoszono przy piśmie z dnia 6 czerwca 2017 r. >>>

Wydaje się, że współpraca Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z rolnikami i rybakami jest niezbędna w procesie tworzenia i realizacji programów, zadań oraz planowania inwestycji związanych z gospodarką wodną. Samorząd rolniczy wyraża gotowość do aktywnego włączenia się w prace związane z gospodarowaniem zasobami wodnymi Kraju, szczególnie w zakresie terenów rolniczych oraz łagodzenia skutków niedoboru wody, jak i jej nadmiaru.

traktorW Monitorze Polskim z 14.06.2018 r., poz. 551, opublikowano Obwieszczenie Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 04.06.2018 r. w sprawie wysokości miesięcznej składki na ubezpieczenie wypadkowe, chorobowe i macierzyńskie w III kwartale 2018 r.

jelenieW związku z długotrwającym procesem legislacyjnym zmiany Ustawy Prawo łowieckie oraz o zmianie niektórych innych ustaw oraz w związku z wprowadzonymi kolejnymi zmianami (przyjętymi przez Sejm RP w dn. 15.06.2018 r.), a także brakiem rozporządzeń wykonawczych do przedmiotowej ustawy w zakresie szacowania szkód, Zarząd KRIR wystąpił do Ministra Środowiska o podjęcie działań mających na celu znalezienie sposobu i umożliwienie wypłaty rekompensat rolnikom z tytułu poniesionych strat w uprawach i płodach rolnych wyrządzonych przez dziką zwierzynę.

Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z dnia 30 maja 2018 r. (data wpływu do Biura KRIR 20 czerwca 2018 r.) w odpowiedzi na pismo KRIR z dnia 21 lutego 2018 r. >>> w sprawie wykonywania badań technicznych ciągników rolniczych i ich przyczep, informuje co następuje:

"Uprzejmie informuję, że obecnie w Ministerstwie Infrastruktury prowadzone są zaawansowane prace legislacyjne nad projektem ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (UC65). Projekt ten zakłada m.in. oprócz badań technicznych ciągników i ich przyczep przeprowadzonych na zasadach dotychczasowych, także możliwość przeprowadzania badań technicznych ciągników rolniczych i ich przyczep w infrastrukturze innej niż stacja kontroli pojazdów.

Proponowane przepisy uwzględniają apele środowiska branżowego, użytkowników tych urządzeń mechanicznych oraz organów administracji publicznej sprawujących bezpośrednią pieczę nad rozwojem dziedzin związanych z korzystaniem z maszyn rolniczych. Prawo do przeprowadzania badań technicznych ciągników rolniczych i przyczep rolniczych w infrastrukturze innej niż stacja kontroli pojazdów, będzie przysługiwało stacjom kontroli pojazdów, w przypadku spełniała wymagań określonych przepisami prawa oraz w sposób wymagany przez ustawodawcę. Zgodnie z projektowanymi przepisami, takie badanie będzie możliwe do wykonania jedynie przy zachowaniu odpowiednich standardów badania technicznego, co pozwoli na zagwarantowanie utrzymania ciągników i przyczep w stanie technicznym zapewniającym ich bezpieczne użytkowanie.

W opinii resortu infrastruktury, poziom bezpieczeństwa użytkowania tych pojazdów polepszy się na skutek zwiększenia dla nich dostępności badań technicznych poprzez umożliwienie przeprowadzania tych badań przez odpowiednio wykwalifikowanych diagnostów, przy użyciu mobilnego wyposażenia, spełniającego standardy przewidziane w stosownych przepisach wykonawczych oraz w infrastrukturze innej niż stacja zapewniającej możliwość przeprowadzenia tych badań na poziomie nie mniej profesjonalnym, niż na stacji kontroli pojazdów."

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w twojej przeglądarce.

 

Zrozumiałem
Form by ChronoForms - ChronoEngine.com