logopomorska.gifMając na uwadze postulat zgłoszony przez Pomorską Izbę Rolniczą Zarząd Krajowej Rady Izb Rolniczych zwrócił w dniu 25 lutego br. się do p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Lecha Witeckiego z pisemnym wnioskiem o uwzględnienie interesów rolników zamieszkałych i gospodarujących w sąsiedztwie mostu na rzece Wiśle w miejscowości Kiezmark (woj. pomorskie, powiat gdański, gm. Cedry Wielkie) podczas budowy drogi krajowej nr 7 Gdańsk – Warszawa – Chyżne.

Z otrzymanych przez pomorski samorząd rolniczy informacji wynika, że budowa drogi krajowej nr 7 spowoduje włączenie do niej mostu na rzece Wiśle w miejscowości Kiezmark. Naturalną konsekwencją takiej sytuacji będzie ograniczenie ruchu pieszego oraz pojazdów wolnobieżnych na wspomnianym obiekcie, a co za tym idzie spowoduje znaczące utrudnienia dla rolników w dojeździe maszyn rolniczych do pól uprawnych zlokalizowanych w okolicach mostu. Nadmienić należy, iż niektórzy producenci rolni posiadają i użytkują rolniczo działki po obu stronach mostu, co zwłaszcza w okresie prac polowych oraz zbioru i  transportu zbiorów uniemożliwi im wręcz prowadzoną działalność. Problem pogłębia fakt, iż najbliższa alternatywna przeprawa przez Wisłę znajduje się w odległości kilkudziesięciu kilometrów od mostu w Kiezmarku.

Mając powyższe na uwadze, Zarząd Krajowej Rady Izb Rolniczych wniósł o wzięcie pod uwagę interesów mieszkańców miejscowości Kiezmark i jej okolic i wypracowanie korzystnych dla tamtejszych rolników rozwiązań przedstawionych w piśmie ewentualnych problemów związanych z budową drogi krajowej nr 7. Ponadto samorząd rolniczy zapostulował o uwzględnienie potrzeby pozostawienia na przeprawie szlaków rowerowych, a także konieczności odpowiedniej finansowej rekompensaty z tytułu wysiedleń rolników z terenów przeznaczonych pod budowę drogi na całej jej długości.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w twojej przeglądarce.

 

Zrozumiałem
Form by ChronoForms - ChronoEngine.com