W dniu 7 września 2024 r. w Gryźlinach Krajowa Rada Izb Rolniczych we współpracy z Warmińsko-Mazurską Izbą Rolniczą zorganizowała promocyjną imprezę plenerową pt. „Drób-lubię to!”. Była to impreza towarzysząca XXX Jesiennym Targom Rolniczym agroWARMA 2024. Celem wydarzenia była promocja polskiego mięsa drobiowego oraz edukacja konsumentów w zakresie spożywania jakościowych produktów drobiowych w codziennej diecie.
Dzięki popularności tego wydarzenia w regionie wśród odbiorców imprezy promującej produkty i dania z mięsa drobiowego znaleźli się mieszkańcy woj. warmińsko-mazurskiego, szczególnie rodziny z dziećmi z okolicznych wsi. Uczestnicy wydarzenia mogli zapoznać się z informacjami nt. wartości odżywczych, walorów smakowych produktów i przetworów z mięsa drobiowego, które przekazywane były m.in. przez eksperta ds. żywienia, obsługę i hostessy na przygotowanym osobnym stoisku informacyjno – promocyjnym oraz podczas konkursów wiedzy na temat mięsa drobiowego oraz potraw i wyrobów z mięsa drobiowego różnego rodzaju. Ponadto, dla dzieci zorganizowane zostały konkursy: zagadki i pytania dla dzieci oraz konkurs ruchowy – taniec „kaczuchy”.
W obrębie stoiska wydarzenia dla uczestników została przygotowana degustacja potraw z mięsa drobiowego, a zatrudniony na potrzeby edukacyjne ekspert ds. żywienia informowała o wartościach odżywczych mięsa drobiowego, zachęcał do zwiększenia ich spożycia w codziennej diecie, a także udzielał porad z zakresu prawidłowego odżywiania.
Dodatkową atrakcję kulturową wydarzenia „Drób – lubię to!” były występy Kapeli Ludowej Rogóżanie.
Działania informacyjno -promocyjne realizowane podczas zadania „Drób – lubię to! Pozwoliły na budowanie świadomości konsumentów w oparciu o produkty z mięsa drobiowego poprzez pokazanie ich właściwości, jakości oraz wpływu na nasze zdrowie, budowanie świadomości nt. konieczności uwzględniania produktów z mięsa drobiowego w domowym jadłospisie i przyczyniło się do realizacji celu dotyczącego edukacji konsumentów pod kątem spożywania jakościowych produktów z mięsa drobiowego w codziennej diecie.
Docelowym odbiorcą realizowanego wydarzenia byli konsumenci z różnego przedziału wiekowego, czyli zarówno dorośli odpowiadający za wybór koszyka zakupowego w gospodarstwie domowym, jak i dzieci przedszkolne, wczesnoszkolne oraz młodzież, które zdobywały wiedzę nt. prawidłowego odżywiania oraz spożycia mięsa drobiowego w codziennej diecie.
Zadanie zostało zrealizowano ze środków Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego, który podobnie jak i inne Fundusze Promocji , skupia się na promocji artykułów rolno-spożywczych i edukuje w zakresie prawidłowego odżywiania i wyboru zdrowej, polskiej żywności.





